Efter några veckors uppehåll är gamificationfredag tillbaka i poddetern – men inte som vanligt. Något har hänt och Mats är sig inte lik till en början. Jan känner sig sviken och ger sig ut på jakt efter en ny sorts Mats med auditions och försök att återskapa en kemi. Vad är verkligt och vad är lögn i vår digitala verklighet och hur mycket undertryck klarar egentligen en passionerad gamificationpoddduo innan den imploderar av sina egna egon? Går det att teleportera sig? Händer det (bra) saker med hjärnan när man spelar spel? Det och mycket (mycket, mycket) mer får ni veta om ni lyssnar på det här härliga 30:e avsnittet av gamificationfredag.

Vi tittar också på spelifierad strokepatientbehandling, augmented realityförstärkta klätterväggar, spelifierade CV:s och hur man kan motivera och engagera kring att klättra i sin gamificationgurustatus.

Lyssna

 

Länkar

>> SUSANNE TIMSJÖS BLOGGINLÄGG

>> SUSANNE TIMSJÖ PRATAR GAMIFICATION I PROCESSINDUSTRIN

>> SEBASTIAN DETERDING PRESENTATION: GETTING GAMIFICATION RIGHT

>> SEBASTIAN DETERDING SÅGAR GABE ZICHERMANNS BOK 2011
(A quick Buck by Copy and Paste)

>> GABE ZICHERMANN TEDx BROADWAY ENGAGING MILLENIALS

10-LISTAN OM NEUROSCIENCE-GREJOR SOM MATS VILL PRATA OM

>> STARTUPFÖRETAG I UMEÅ LÄKER HJÄRNAN MED GAMIFICATION OCH VR (BRAIN STIMULATION – REHATT)

>> TELEPORTERING PÅ LÅTSAS (VR-HONEYMOON MARIOTT HOTEL)

>> TELEPORTERING PÅ RIKTIGT!!!

>> NINTENDOS SPELIFIERADE SOCIALA PLATTFORMSAPP (MITOOMO)

>> ROBBY LEONARDS SPELIFIERADE CV

>> MATS FINFINA BLOGGINLÄGG OM VÅR DIGITALA FRAMTID

>> QUANTIC FOUNDRY’S NICK YEE MAGISK PRESENTATION PÅ GDC FÖRRA VECKAN OM MOTIVATIONSTYPER INOM GAMING

>> SPELIFIERAD FRIKLÄTTRING MED AUGMENTED REALITY

>> DEN FÅFÄNGA LISTAN ÖVER GAMIFICATION GURUS (GAMIFICATION GURUS POWER 100)

JOHN ERIKSSONS IGELKOTTSPEL (Behind the scenes)