Jan och Mats är tillbaka med full kvalitet igen och ger sig ut på ett gäng olika resor.(1) En inre resa genom engagemangsträsket. (2) En resa genom en redogörelse för en (3) yttre resa till Barcelona. (4) En resa genom alla fina de material och ramverk som idag finns kring spelarresor, användarresor och kundresor – dvs artefakter man sannolikt producerar om man gör en seriös spelifiering. (5) En resa genom konverteringen av yttre motivation till inre motivation. Och slutligen … (6) en resa genom duons kompletta oförmåga att göra avsnitt under 40 minuter. Suck.

Jan, eller Janification som han numera vill bli tilltalad bubblar av okurvad entusiasm kring sin magiska upplevelse i Barcelona. Mats kan inte hålla tillbaka sin passiva agressivitet över att han inte kunde åka. De förblir dock vänner.

Lyssna

Under avsnittet refererar vi till ett gäng grejer :

http://uxmastery.com/how-to-create-a-customer-journey-map/

http://theuxreview.co.uk/user-journeys-beginners-guide/

http://www.yukaichou.com/gamification-examples/experience-phases-game/#.VlgTWnYveHs

http://amyjokim.com/blog/2012/09/14/the-players-journey-designing-over-time/

http://www.gamified.uk/gamification-framework/

http://piratemetrics.com/

 

Marigos slide mm

Vi pratar också om fina innehåll från #GWC2015 – (klicka på hashtaggen för att få fram fler innehåll från konferensen)